چند توصیه از حجة الاسلام صمدی آملی(حفظه الله ) به زوجهای جوان

 

- از دختران و مادران عزیز استدعا میشود که از خوردن سبزی امزنا ( گشنیز ) و شاهی ( ترتیزک ) به شدت خودداری کنند .

2 - از خوردن آبی که یخ در آن محلول میشود خودداری نمایند و وقتی باردار شدند هرگز از یخ خوردن برخوردار نباشند که بچه ها را فلج میکند و منجر به سزارین میگردد .

3 - ار خوردن ترشی نارنج خودداری نمایند .

4 -زنانی که سقط جنین دارند علاوه بر مراعات موراد فوق از تکرر جماع با شوهر پرهیز کنند.

5 - زنان باردار در طول بارداری سوره مبارکه یوسف و سوره مریم را تلاوت کنند .

6 - اموری که در نقل و روایات منقوله مطرح شد را جدی بگیرند و برای بچه دار شدن حتما مراعات کنند و اگر در غیر بچه داری نیاز به لقاح پیدا کردند ، مردها میتوانند نطفه ( منی ) را در بیرون رحم بریزند و عمل لقاح را در زمان نامناسب انجام دهند ( احتمالا منظورشان زمانهای نجومیست که اگر منی در رحم ریخته شود زن حامله نمیشود ) که بهترین راه برای جلوگیری از بچه دار شدن ، منی را در بیرون رحم ریختن است نه قرص خوردن و عمل عقیم کردن مرد و زن ، زیرا عقیم کردن مرد یا زن حرام است .

7 - از تقلیل فرزند پرهیز کنید یعنی دختران جوانی که تازه ازدواج میکنند حتما دارای چندتا بچه شوند  که تقلیل نسل شیعه ظلم عظیم به پیامبر و آل پیامبر ( علیهم السلام ) است به خصوص عزیزانی که سید هستند در صورت امکان بچه ها را زیاد کنند که نسل فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) فراوان گرددو شعار "فرزند کمتر ،آسایش بیشتر " را یک ظلم آشکار به اهل بیت ( علیهم السلام ) بدانند مگر جایی که زنان بخاطر عذر جسمی یا روحی نتوانند بچه دار شوند .

8 - از خوردن قرص و کپسول خودداری کنند و حتی المقدور تن به سزارین در حین زایمان ندهند که به امر الهی فرزند وقتی زمان تولد آن فرا رسد درد زایمان میگیرد و این درد به نفع کودک و به خصوص مادر است و برکات جسمی و روحی آن فراوان است که پی بردن به همه اسرار آن از عهده عقل عادی بشر بیرون است .

9 - زنان و مردانی که رحم یا نطفه (منی ) ضعیفی دارند برای تقویت آن سبزی تره زیاد بخورند و نیز پیاز مصرف کنند و سبزی تره برای تقویت اعصاب کل بدن بخصوص اعصاب رحم زن بسیار مناسب است .

10 - بعد از هر مواقعه زن حداقل تا2 ساعت عورت خود را نشوید ( و مردها هم همین طور باشند ) تا رحم تازه بماند .

11 -  زوجهای جوان اگراعمال زناشویی ایشان ثمره ای نداد و منجر به حاملگی و تولد فرزند نشد ناامید نشوند و خود را به دست پزشکانی که با تجویز قرص و کپسول و آمپول در پی معالجه اند و ادعا میکنند که با خوردن این قرصهای شیمیایی جماع نتیجه داده و زن حامله میشود نسپارند ، زیرا این مواد شیمیایی نه تنها کار را درست نمیکند بلکه این صنع الهی اعنی زهدان زن را نابود میکنند و زنی که چه بسا ممکن بود بعدها به روال عادی حامله شود عقیم کنند . زیرا بسیاری از فرجها به گونه ای است که سالیانی پس از ازدواج و همبستری زن و مرد نتیجه داده و منجر به حاملگی میشود و حضرت ابراهیم و حضرت زکریا ( سلام الله علیهم ) دو نمونه خوب و کاملی برای اثبات این مدعا هستند که هر دو بزرگوار در سنین پیری صاحب فرزند شدند .

هیچ زن و مردی به طور  طبیعی عقیم نیستند مگر اینکه حاوی یکی از این دو نشانه باشند : 1 - آنکه زن عادت ماهیانه نشود  - 2 - اینکه عانه زن و مرد بی مو باشد . فقط در این دو صورت زن یا مرد عقیم هستند و راهی برای بچه دار شدن آنها نمیماند و غیر از این دو دسته هر زن و مردی ممکن است حتی پس از گذستن سالها از ابتدای ازدواجشان بچه دار شوند .

البته شیخ رئیس بو علی سینا در قانون احتمال بچه دار شدن 4دسته را ضعیف میشمرد :

1 - افراد مست

2 - پیران سالخورده

3- کسانی که در جماع افراط میکنند

4 - کسانی که ذکرشان بیش از حد معمولی دراز است.

 

12 - فقط باید توجه داشت که برای انعقاد نطفه و حصول فرزند باید مدتی از دخول کردن و همبستری با زن پرهیز نمود تا در این مدت رحم زن کاملا تشنه نطفه مرد گردد و در وقت دخول و انزال ، آن (نطفه ) را کاملا به خود جذب نماید . زیرا در بسیاری از مواردی که نکاح حقیقی اعنی همبستری زن و مرد نتیجه نمیدهد و منجر به حامگی نمیشود بدین خاطر است که دخول زیاد و پشت سر هم صورت میگیرد .و تکرر این عمل باعث شده که رحم گشاد شده و میل آنچنانی به قبول نطفه مرد نداشته باشد ، لذا برای نتیجه گیری از این عمل، نیکو است که مثلا چند روز قبل از عادت ماهیانه زن ، این عمل ( جماع ) ترک شود تا هنگامی که زن از خون پاک شود ، بعد از پاک شدن زن بهترین وقت برای دخول و انعقاد نطفه است تا جایی که فرزندانی که در چنین ایامی متولد میشوند نسبت به دیگر افراد از نشاط و طراوت خاصی برخودار هستند .

13 - از همه مردها و زنها استدعا میشود که به قانون طبیعت تن در دهند و اینقدر با صنعت از طبیعت فاصله نگیرند زیرا صنعت از فهم قاصر بشری سرچشمه میگیرد ولی طبیعت از علم ذاتی غیبی و احدی ذات لم یزلی بر میخیزد ، لذا به فرموده مولی و سرورم حضرت علامه عصر و معلم دوران حسن زاده آملی ( روحی فداه ) به طبیعیات و قوانین الهی رو آورید و بدان تن در بدهید همه این نقائص رفع میشود . حقا چنین است و پدر و مادرها با فاصله گرفتن از طبیعیات این همه گرفتاریها را پدید میاورند انگاه به گردن خدا میندازند مثلا بچه را با بدی خود لوچ بار میاوردند بعد میگویند خدا کرده است در حالی که فرق بین ایجاد و اسناد را نمیدانند و نیز نمیدانند که خدای احسن الخالقین و خدای خیر محض هرگز شر نمیدهد ونباید با دست خود شر درست کرد .

 

یادآوری : نکته ای که ایشان بسیار به آن تاکید می ورزیند این است که زن و مرد بعد مواقعه حتما  هر یک از زن و مرد با یک پارچه که مختص به خودش است خود را پاک کرده و زن و مرد از پارچه همدیگر استفاده نکنند که ریشه بسیاری از اختلافات زناشویی زیر سر همین یک نکته است که بدان توجه ندارند .